Rachunki za prąd

Czy klienci mogą wybrać dostawcę energii elektrycznej?

Niektórzy klienci mają możliwość wyboru alternatywnego dostawcy energii elektrycznej. Ta opcja dla konsumenta jest często nazywana wyborem detalicznym pojedynczego klienta. Zastępcą dostawcy jest firma, która generuje energię a na podstawie koncesji może być podmiotem dokonującym obrotu na rynku energii elektrycznej. Alternatywny dostawca nie może być natomiast tą samą firmą, która jest właścicielem linii energetycznych, które dostarczają energię elektryczną do odbiorców. Alternatywny dostawca może zostać partnerem bądź działać w grupie kapitałowej wraz z dystrybutorem, często pod jedną nazwą.

Niezależnie od dostawcy energii elektrycznej, narzędzie dystrybucji dostarcza zakontraktowanej energii elektrycznej do licznika i wiąż się z naliczaniem opłat za tę usługę. Usługi mogą być rozliczane w skonsolidowanym rachunku, gdzie energia elektryczna i inne koszty są wyszczególnione osobno lub usługi mogą być rozliczane  przez obie spółki osobno, tzw. podwójny system rozliczeń.  Obecnie nie ma możliwości wyboru, trzeba wiedzieć, że po zmianie sprzedawcy  energii wystąpi podział rozliczeń na dwie faktury.

Ogólnie rzecz biorąc, wybór detalicznych odbiorców jest dostępny tylko dla klientów obsługiwanych przez spółki, które mają w sowich cennikach oferty z taryfy G. Obecnie decyzję o wyborze nowego dostawcy podjęło prawie pół miliona odbiorców. Część z nich nie ukrywa, że zmiany dokonało w wyniku oszustwa firmy sprzedażowej. Inni liczą oszczędności nawet 30 proc. w skali roku z powodu spadku ceny za kwh.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>